japan2018.reismee.nl

Wakker schrikken

Vanmorgen vroeg wakker geworden van herrie in onze B&B. Ik kan het niet zo goed thuis brengen om 4:52 uur in de ochtend (21:52 Nl tijd) het is nog donker buiten. Ik hoor de kozijnen en vloer van het houten huis rammelen. Rijdt de eigenaresse wellicht met een karretje door de gang direct naast mijn futon matje?

Plots ben ik klaar wakker - aardbeving ! - En nog voordat ik mij kan omdraaien om mijn vader te waarschuwen, is het al weer over. Ik luister of ik mensen op straat en onze B&B hoor. Na een minuut springt de stroom in huis weer aan en er komen geen alarmen.

Na de tour van gister is dit best bijzonder om juist hier een aardbeving mee te maken. De voor Japanse begrippen kleine aardbeving maakt best veel indruk. (We zitten precies bij het epicentrum (rode kruisje) aan de kust.) .

Op deze websitevindt je het officiële plaatje.


Reacties

Reacties

Richard

4,9 op 10 km diepte is best stevig. Bijzondere ervaring toch ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!