japan2018.reismee.nl

De kop is er af

We zitten nu in Takasaki (zie #1 op de route kaart). Vaak heb ik problemen na aankomst (koffer kwijt, of alleen het handvat plus label ligt op de band, of er is een bagagekar overheen gereden) maar nu was het al raak voordat we goed en wel waren vertrokken. Mijn nieuwe paspoort blijkt toch niet goed te zijn: de ingebouwde chip doet het niet goed. Ongeveer 2 weken nadat ik dit voorjaar mijn nieuwe paspoort had opgehaald, kreeg ik al een briefje van de overheid dat die chip waarschijnlijk niet goed was en of ik even bij het stadhuis wilde langskomen voor controle. Zo gezegd zo gedaan maar de dame vertelde me toen dat mijn paspoort 100% in orde was.
"Niet OK" dus volgens de douane en werd ik uit de rij geplukt. Op het stadhuis heb ik me gewoon een slecht product laten aansmeren dat niet doet wat ze beloven. Gelukkig zit er nog garantie op dus kan ik er mee terug gaan.
De douane beambte op Schiphol kon of wilde er trouwens niets aan doen: Tja shit paspoort, jammer voor jou dus loop maar door. Wie zei er laatst Shô ga nai?

Aangekomen op Narita Airport bleek er een ongeluk gebeurd te zijn langs de KeiSei spoorlijn naar Tokyo. Veel treinen reden daardoor met vertraging van soms wel 20 minuten (hoogst ongebruikelijk). Een alternatief was de Narita Express, waarna de shinkansen ons met ca 250km/uur naar Takasaki bracht. 

Een lekkere maaltijd hielp een beetje onze jetlag verwerken. Vandaag doen we nog rustig aan. Morgen halen we de auto op en gaan we op pad naar Nikko. 


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!